Een nieuwe week en dus tijd voor een nieuwe blog! Deze week is het aan mij de eer om jullie een kijkje in de keuken van TIME 2018 te geven vanuit mijn functie als Travel Planner en External Affairs.

Eerst maar eens even voorstellen! Mijn naam is Maran van der Dussen en ik ben 23 jaar oud. Ik kom uit Nuland, een dorp vlakbij Den Bosch. Na het behalen van mijn VMBO diploma in 2010 en HAVO diploma in 2012, heb ik Commerciële Economie – IEMES (International Event, Music & Entertainment Studies) gestudeerd bij Fontys Academy for Creative Industries in Tilburg. Tijdens deze studie heb ik me binnen het marketingvak gespecialiseerd in de event- en theme park industry. Zo heb ik stage gelopen op de afdeling Communicatie & PR bij de Efteling en heb ik als marketing intern mijn afstudeerstage in New York gedaan bij The Flatiron Room, een ‘world-renowned whiskey, spirits, dining and live music venue’.

Een half jaar na het behalen van mijn HBO diploma begon het toch weer te kriebelen om terug de schoolbanken in te gaan. Op de open dag van Tilburg University was ik direct overtuigd en ben ik in de zomer van 2017 gestart met de pre-master Marketing Management. In januari 2018 heb ik deze afgerond en ben ik inmiddels bezig met de gelijknamige master. Tijdens de start van de master viel de druk van de pre-master direct weg, waardoor ik graag iets naast mijn studie wilde ondernemen. Op de master kick-off ben ik in gesprek geraakt met Babette en Willem van Asset | Marketing en werd ik, ondanks de +/- 20 uur die je met het project bezig bent, toch snel enthousiast over de The International Marketing Expedition. Na een persoonlijk gesprek met Willem wilde ik het TIME avontuur al helemaal niet meer missen en heb ik direct gesolliciteerd.

Inmiddels zijn we nu twee maanden verder en ben ik ontzettend blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Je stopt er veel energie in, maar je krijgt er ook enorm veel voor terug. Niet alleen vind ik het gaaf om het hele organisatie proces te doorlopen, maar ook heb ik nu al veel geleerd en veel nieuwe vrienden gemaakt. Daarnaast is TIME goed te combineren met het volgen van een master. Sterker nog, sommige onderdelen uit de colleges zijn direct toepasbaar binnen het project. Zo heb ik samen met Justin Berendsen een communicatieplan geschreven om de complete externe communicatie in kaart te brengen, te plannen en te implementeren. De input voor dit plan komt grotendeels uit de colleges van het vak Marketing Communication. Ook hebben we voor het eerst eigen social media kanalen voor TIME opgezet, waarvan de launch vorige week plaatsvond. Naast de External Affairs activiteiten, ben ik in de aanloop naar de reis naar Indonesië als Travel Planner ook verantwoordelijk voor het organiseren van de reis zelf. Denk daarbij aan het boeken van vluchten en verblijf, het plannen van excursies en het maken van een planning voor alle afspraken op locatie.

Deze week gaan we van start met de acquisitiefase. Om ervoor te zorgen dat bij zowel de commissie als de onderzoekers alle neuzen dezelfde kant op staan, hebben we een korte recap over TIME en een sales training georganiseerd. Ik vind het erg tof dat er tijdens de eerste dagen met de onderzoekers al direct een klik was binnen de groep. Je ziet dan ook dat het TIME-gevoel ‘één team, één taak’ nu al leeft. Ik heb heel erg veel zin om de komende weken meters te maken omtrent de acquisitie en kijk natuurlijk ontzettend uit naar ons avontuur in Indonesië! Wil je meer weten over TIME? Stuur me gerust een mailtje via info@time-tilburg.nl!