De week van Rogier Oude Avenhuis – Consultant

Het is weer tijd voor een nieuwe blog! Mijn naam is Rogier Oude Avenhuis, 25 jaar en woonachtig in Tilburg. Oorspronkelijk kom ik uit het Twentse kunststadje Ootmarsum, oftewel het stadje dat zo enig en anders is en bekend staat om haar prachtige omgeving. Inmiddels studeer en woon ik bijna een jaar in Brabant, maar nog steeds herkennen medestudenten mij aan mijn (mooie) Twentse accent. In deze blog vertel ik jullie graag over de reis naar Tilburg en mijn ervaringen bij TIME.

Na het behalen van mijn vmbo-diploma in Oldenzaal ben ik begonnen met de opleiding Marketing & Communicatie aan het ROC van Twente in Hengelo. Achtereenvolgend startte ik met mijn bachelor Commerciële Economie aan Saxion Hogescholen in Enschede. Nadat ik deze succesvol afrondde in 2017, en mij verder wilde ontwikkelen op het gebied van marketing, koos ik ervoor te beginnen met de pre-master Marketing Management aan Tilburg University. Deze heb ik datzelfde jaar in december weten te behalen waardoor ik in februari 2018 werd toegelaten voor de master Marketing Management. Naast deze master besloot ik lid te worden van de activiteitencommissie die onderdeel uitmaakt van studievereniging Asset | Marketing.

Ook het onderzoeksproject TIME trok mijn aandacht. Met name de internationale ervaring, de samenwerking met gemotiveerde marketing studenten en het leerzame traject ter voorbereiding voor het afstuderen hebben mijn enthousiasme voor TIME versterkt. Tevens spelen mijn buitenlandse stage op Aruba en mijn passie voor reizen een belangrijke rol in de keuze voor dit project. Commissielid Justin was uiteindelijk de doorslaggevende factor die mij wist te overtuigen dat TIME studenten enorm veel kansen biedt. Samen met Floris, inmiddels een goede vriend, ben ik de uitdaging als TIME consultant aangegaan.

Op de dag van schrijven van deze blog is het precies een maand geleden dat ik kennis maakte met het team en deelnam aan de salestraining. Ik merkte direct een aangename, maar vooral gezellige sfeer in de groep. In de fase waarin wij nu zitten zet iedereen zich volledig in om zoveel mogelijk warme en koude leads te genereren. Naar mijn mening is dit een belangrijke fase waarin we niet alleen onze vaardigheden omtrent het voeren van telefoon- en verkoopgesprekken verbeteren, maar ook een hechte band met elkaar opbouwen. Vorige week heb ik samen met Serge mijn eerste verkoopgesprek mogen voeren bij een potentiële klant. Na het vergaren van informatie over zowel het bedrijf als de aanleiding van het onderzoek, kreeg ik na afloop van het gesprek het goede nieuws te horen dat ik een onderzoeksvoorstel mocht schrijven.

Het zijn momenteel drukke weken en ik merk dat het belangrijk is om een goede planning voor mijzelf bij te houden. Desondanks ben ik erg blij met de keuze die ik heb gemaakt omdat deze volledig aansluit bij mijn ambities. Ik ben ervan overtuigd dat ik mijzelf door TIME zowel op persoonlijk als internationaal zakelijk gebied verder zal ontwikkelen. Ik kijk daarom ontzettend uit naar het avontuur dat ons te wachten staat in Indonesië. Toevallig stond deze bestemming al op mijn lijstje dus ik ga extra veel genieten van het land, de (zakelijke) cultuur en natuurlijk alle mensen om mij heen.

Meer weten over TIME? Graag kom ik via LinkedIn met je in contact om meer informatie te verschaffen wat betreft de mogelijkheden voor toetreding tot de Indonesische markt en mijn rol als consultant.

https://www.linkedin.com/in/rogieroa/